Uszczelnienie silnika

1. Silnik S-82

W tym silniku fabrycznie stosowane były trzy uszczelki:

  • pomiędzy połówkami skrzyni korbowej - do jej samodzielneg wykonania można użyć przeszpanu o grubości 0,2mm;
  • pomiędzy cylindrem, a skrzynią korbową - do jej samodzielnego wykonania także można użyć przeszpanu o grubości 0,2mm;
  • pomiędzy cylindrem, a głowicą - z racji okucia uszczelki wykonanego z blachy miedzianej zalecam jej wykonie zlecić w specjalizującym się tym zakładzie.

W związku z małą popularnością silników S-82, wzorce dwu pierwszych uszczelek mogę udostępnić na życzenie.

2. Silnik WSM typ S-261/WSM typ 160.

W tym silniku fabrycznie stosowana była tylko jedna uszczelka - pomiędzy cylindrem, a skrzynią korbową (pomiędzy połówkami skrzyni korbowej, jak i pomiędzy cylindrem a głowicą uszczelki nie występują). Jeśli podczas odejmowania cylindra uszczelka ta ulegnie uszkodzeniu, oczywiśćie możemy zastosować wysokotemperaturowy silikon lub też wykonać uszczelkę samodzilnie według udostępnionego poniżej wzorca. Ja używam do tego preszpanu o grubości 0,2mm, na którego kawałku przyciętym do formatu A4 drukuję poniższy wzorzec. Przed wydrukiem na reszpanie zalecam jednak wydruk próbny na papierze ponieważ zdaża się iż wystepują kilkumilimetrowe różnice w wymiarach karterów, które należy skorygować.

Wzorzec do wydruku

Efekt końcowy:

uszczelkaRys. 2
uszczelkaRys. 1